Sunday, 26 June 2011

Seth Tan

For this topic, I want to write in Malay. So sorry for the non-malay speaker out there. :))

Okay, aku nak cerita pasal cerita Nora Elena. Siapa tengok cerita tu confirm la first thing yang keluar kat kepala korang especially kepada teenage girls macam aku and for the women who haven't married yet, mesti nak boyfriend slash husband macam Seth Tan kan? Kan kan?? haha.

Aku tak berapa minat cerita melayu sangat but the first drama yang aku memang salut is Nur Kasih. That one memang tak boleh di deny kan because that drama was so good plus the Nur Kasih movie that just came out for the last few months also sangat best. Rugi tak tengok. Credit to Khabir Bhatia and the crew plus the actors. 

Back to Nora Elena. This drama was adaptation from the novel. One thing that you guys should know about me is I like to read novel. Not only English novel but Malay novel too. Actually, title Nora Elena dalam novel is Kasih Yang Suci but entah apa, end up jadi Nora Elena. Tapi takpelah, yang pasti semua actor dalam cerita ni mantopp! 

One thing for sure kenapa aku suka sangat dengan cerita ni is.. of course si Seth Tan tu. Seth Tan buat aku nak tengok cerita ni sampai sanggup tengok online dekat internet kalau tak dapat tengok kt tv. Hebat betul aura si Seth Tan tu kan. Kalau siapa yang tengok cerita tu, tahulahh kenapa aku jadi macam ni. Hanya mereka-mereka yang tengok cerita ni je faham keadaan aku yang angaukan lelaki macam Seth Tan. haha. 

Nak tanya, ada ke lelaki macam Seth Tan tu kat dunia sekarang ni? Tengok pada ratio macam takde. Populasi lelaki pun dah nak hampir pupus. Yang lelaki baik pun semua dah kena rembat dengan perempuan lain. Yang tinggal semua keparat. Yang baik plus hensem plak gay. Mana nak cari lelaki yang penyayang, romantik, adorable, gentleman, berkarisma, smart, sopan, responsible dan dia hanya sayang pada seorang perempuan sahaja?? Susahnyaaaa. hish.

Takpelah, right now aku nak study habis habisan dulu sampai dapat capai cita-cita. Then, baru cari klon Seth Tan. Tak peduli! Nak juga lelaki macam Seth Tan! Kena cari jugak. Dimana ada kemahuan, disitu ada jalan. Pray for me people. Thank you. 


p/s Ya Allah, please grant me with a good husband (macam Seth Tan kalau boleh) in the future. Amin. 

No comments:

Post a Comment